După ce s-a “îmbogăţit” cu vagoanele casate ale CFR, prin 2002, graţie lui Miron Mitrea, Grup Feroviar Român al “regelui fierului vechi”, Gruia Stoica, a câştigat licitaţia pentru 51% din acţiunile CFR-Marfă, oferind suma de 202 milioane de Euro. Şi asta la doar un an de la actiunea de executare silită a băncii-creditoare Banca Italo Romena şi în vreme ce OIL TERMINAL sau OMV PETROM au deschis acţiuni în pretenţii în calitate de creditori acuzând GFR că este în încetare de plăţi. Dacă mai punem la socoată şi greva angajaţilor din Portul Midia care acuzau neplata salariilor, înţelegem că CFR a fost dată pe mâna rromului din comuna Toflea, precum stâna pe cea a lupului.
Vadimiştii şi toţi botaniştii noului val “Nu ne vindem ţara” pot să se declare mulţumiţi. Relu Fenechiu a respectat deviza brătienilor “Prin noi înşine”. Dacă e adevărată vestea zerourilor multe, ministrului i se fâlfâie că îi vrea Băsescu capul.
Asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup – Donau Finanz s-a retras cu o zi înainte din procesul de privatizare a CFR Marfă, anunţând că va contesta procedura la instituţiile abilitate.
Consorţiul a precizat că, având în vedere complexitatea procesului şi volumul semnificativ de informaţii care trebuiau analizate pentru realizarea în mod corespunzător a propriei evaluări a CFR Marfă, a depus la Ministerul Transporturilor mai multe cereri de amânare, acestea fiind respinse.
Totodată, americanii de la OmniTRAX au ieşit din cursă în urmă cu două săptămâni, în condiţiile în care nu au depus oferta preliminară şi neangajantă. Compania americană a contestat procesul de privatizare şi a cerut reluarea procedurii, precizând că are nevoie de mai mult timp pentru a efectua un audit profesionist al transportatorului feroviar de marfă.
OmniTRAX a depus contestaţii la Tribunalul Bucureşti, Ministerul Finanţelor, Ministerul Transporturilor şi Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
Taguri: comuna Toflea, Gruia Stoica, Grup Feroviar Român