Nervos cu nervii, prea presat de Crin Antonescu să adune mai mult de 15% la alegerile europarlamentare, ultra măzăritul primar al Timişoarei a anunţat printre palmieri, ieri de 1 aprilie 2014, tronsonul primei linii de metroul de la Gara de Nord la Aeroport, via Piaţa Operei, ‘nenţeles cu peron pe partea dreaptă.
Deci el ştie să lucre cu cârtiţele. După lungi şi aprinse discuţii cu inginerii proiectanţi – care susţineau că nu e justificat ocolul spre stadionul “Dan Păltinişanu”- Nicolae Robu ar fi spus: “nu-i nimic, procedaţi ca la Piaţa Romană din Bucureşti.” Probabil ştie şi el povestea metroului bucureştean. Pentru că Elena Ceauşescu voia ca proletariatul, în drum spre paradis, să meargă mai mult pe jos, constructorii au făcut totuşi staţia pe care au zidit-o. Mai şcolit decât Nicolae Ceauşescu, dar la fel de autoritar ca dictatorul răpus la Târgovişte, Robu ştie ce-s ălea escaliere şi de aia nu le-a mai pus în proiect. Nu vrea ca metroul timişorean să aibă ceva în comun cu cel bucureştean.
Certat cu Titus Bojin, preşedintele CJ Timiş, care voia ca cele 700 de milioane de lei, cât costă investiţia futuristă a primarului liberal, să fie folosite la canalul Bega – Dunăre, din creditul european garantat de olandezi, a biruit şi de data asta, la fel cum biruie ACS Recaş în meciul cu Steaua.
Pentru că sigur l-a cunoscut pe Eduard Pamfil, reputatul psihiatru timişorean, s-a gândit că la staţia stadion să facă un mozaic psihedelic. Astfel ca druckerul bănăţean să poată vedea în 3D pe Poli, sau stele violete. Profesor de renume timişorean, Nicolae Robu ştie că imaginarul e mai puternic decât Realul şi atunci s-a gândit mult cum să boteze metroul pentru ca în veci pururi faraonul să fie venerat. Şi furtunoase şedinţe au loc în Primărie cum să fie botezat noul ACS Recaş, unii şuşotesc pe la colţuri că ar fi Robetrou, politrou, poliedru sau izâmban. Care o fi mai ocoş?
Taguri: crin antonescu, Eduard Pamfil, izamban, nicoale robu, palmieri, petrou, timisoara, titus bojin
Comentariu (1)
Apr 8, 2014
Horia
Adevarul este ca arata mai mutl decat de viitor o astfel de imagine, ma intreb oare daca in cativa ani vom vedea metrouri si in alte orase mari precum Cluj, Iasi…
Eu sunt optimist nu incetez sa sper, ma intreb oare ce ar fi daca ar fi trenuri subterene la noi, ar mai evolua situatia transporturilor la noi?