poker

Un joc dur ca viaţa, frumos ca viaţa, pe care n-ar strica să-l știm cu toţi

    La fel cum piloții de avioane de linie se antrenează mai întâi zeci şi sute de ore pe simulatoare de zbor înainte de-a transporta sute de oameni cu 800 de kilometri pe oră, și noi cei care trebuie citeşte

miciuri 2

Poema muncii

Sfârâie micii în jar proletar ard hălcile în furci de grătar fum de mahorcă mesenii cinstesc halbe la metru berarii servesc.   iar defilează izmele de miciuri Nicio paradă, doar răstigniri prin beciuri.   Dincolo de geam, dublurile privesc cu citeşte

floriile

Intrarea lui Iisus în Ierusalim

Astăzi e ziua în care Iisus intră în Ierusalim călare pe un asin. Îl înviase pe Lazăr, mulţimea îl însoţea. Cei mulţi strigau: “Osana!” În limba ebraică însemna “salvează-ne.” Oamenii l-au văzut în timp ce dărâmă tarabele negustorilor şi cum citeşte

stoicov 2

Duelul Stoicov-Manolo s-a sfârşit

Adrian Stoicov şi-a dat jos tricoul de antrenor pentru a urca la cer şi a întregi echipa galactică a lui Poli. S-a sfârşit la doar 49 de ani, un cancer fudroiant l-a terminat în mai puţin de două luni. Un citeşte

monica

Filosoful şi procuroarea vor arde LIDEgazul

Pentru Comisia LIDE (de justiţie şi libertăţi civile) a Parlamentului de săptămâna viitoare, când se va discuta din nou despre OUG 13, Dana Gârbovan, preşedintele Uniunii Judecătorilor, nu mai trebuie brifată, în schimb, Gabriel Liiceanu, invitatul special al #rezist Monica citeşte

Într-o campanie electorală, publicul judecă iconic, nu citeşte mesaje

misto

Orice om de comunicare ştie că “imaginea este mesajul.” În sectorul 6, adversarii lui Poteraş, primarul în funcţie, i-au preluat fotografia şi au pus-o pe clanţa uşilor alegătorilor, cu un mesaj negativ. Staff-ul acestuia nu poate fi decât mulţumit că i s-a multiplicat imaginea. Specialiştii din comunicare ştiu că oamenii judecă iconic.

În campania electorală din 1984, consilierii de imagine ai lui Ronald Reagan i-au pregătit mai multe materiale de promovare, aşa numitele “feeling good spots,” de împlinire a visului american în timpul administraţiei sale.  “Este din nou dimineaţă în America”.

O ziaristă de la CBS a preluat imaginile din spoturile sale şi a subtitrat mesaje negative. La finalul emisiunii, a fost sunată de către unul din consultanţii electorali ai preşedintelui pentru a-i mulţumi că a  multiplicat imaginile. Mirată, jurnalista a întrebat: “dar eu am spus lucrurile pe invers, nu v-a deranjat?” “Nu!” – a răspuns interlocutorul. “Publicul nu citeşte mesajele scrise, doar judecă prin imagini.” Mai multe despre cum să câştigi din publicitatea negativă, scrie în carte. Poţi comanda, aici!   Sau poate doreşti să învăţăm împreună din greşeli. În perioada 1-7 iulie, la Hotel Orfeu din Mamaia, voi coordona cursul “Tehnici de campanie electorală.”

P.S. Din şcoala americană de comunicare am învăţat că principalului contracandidat nici să nu-i pronunţi numele, că-i faci reclamă :-)

Prin 1993, întors acasă, am participat ca ziarist la conferinţa de presă a legendarului Roberto Goizueta, CEO la Coca&cola, la Bucureşti. Am insistat de trei ori să pronunţe numele principalului competitor pe piaţa mondială. Unul dintre cei mai mari manageri ai lumii, din acea perioadă, a ştiut lecţia. Nu s-a lăsat atras în cursa întinsă de mine.

 

 

Taguri: , , , , , , ,

Comentariu (1)

  1. Jun 7, 2012

    marco

    ce vei face ? vei “coordona” un curs ? hahahahahahahahahahahahahaha
    pentru analfabeti ?
    sau pentru rosia montana ?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.