Orice om de comunicare ştie că “imaginea este mesajul.” În sectorul 6, adversarii lui Poteraş, primarul în funcţie, i-au preluat fotografia şi au pus-o pe clanţa uşilor alegătorilor, cu un mesaj negativ. Staff-ul acestuia nu poate fi decât mulţumit că i s-a multiplicat imaginea. Specialiştii din comunicare ştiu că oamenii judecă iconic.
În campania electorală din 1984, consilierii de imagine ai lui Ronald Reagan i-au pregătit mai multe materiale de promovare, aşa numitele “feeling good spots,” de împlinire a visului american în timpul administraţiei sale. “Este din nou dimineaţă în America”.
O ziaristă de la CBS a preluat imaginile din spoturile sale şi a subtitrat mesaje negative. La finalul emisiunii, a fost sunată de către unul din consultanţii electorali ai preşedintelui pentru a-i mulţumi că a multiplicat imaginile. Mirată, jurnalista a întrebat: “dar eu am spus lucrurile pe invers, nu v-a deranjat?” “Nu!” – a răspuns interlocutorul. “Publicul nu citeşte mesajele scrise, doar judecă prin imagini.” Mai multe despre cum să câştigi din publicitatea negativă, scrie în carte. Poţi comanda, aici! Sau poate doreşti să învăţăm împreună din greşeli. În perioada 1-7 iulie, la Hotel Orfeu din Mamaia, voi coordona cursul “Tehnici de campanie electorală.”
P.S. Din şcoala americană de comunicare am învăţat că principalului contracandidat nici să nu-i pronunţi numele, că-i faci reclamă 🙂
Prin 1993, întors acasă, am participat ca ziarist la conferinţa de presă a legendarului Roberto Goizueta, CEO la Coca&cola, la Bucureşti. Am insistat de trei ori să pronunţe numele principalului competitor pe piaţa mondială. Unul dintre cei mai mari manageri ai lumii, din acea perioadă, a ştiut lecţia. Nu s-a lăsat atras în cursa întinsă de mine.
Taguri: campanie electorală, cristian poteraş, curs, mamaia, orfeu 1-7 iulie 2012, Roberto Goizueta, ronald reagan, tehnici de campanie electorală
Comentariu (1)
Jun 7, 2012
marco
ce vei face ? vei “coordona” un curs ? hahahahahahahahahahahahahaha
pentru analfabeti ?
sau pentru rosia montana ?