Medi și puiul de lăstun

Medi, cu ochiul sticlos şi clonţul ei mare cât veacul, trăncăneşte despre moarte şi viaţă puiul de lăstun aşteaptă lămurirea.

Ultimul jucător al Ripensiei a plecat puţin

Gheorghe Glisici, extrema stânga a juniorilor Ripensiei Timişoara, a plecat să reîntregească echipa celestă. A fost ultimul supravieţuitor al epocii când cluburile româneşti jucau de la egal la egal cu marile formaţii europene.

Italia sub zodia celor “5 stele”

Mişcarea “5 stele,” ultranaţionalistă, înfiinţată în anul 2009 de comediantul italian Beppe Grillo,  a obţinut ieri, conform Exit-Poll-urilor, 29% din sufragiile alegătorilor din cizmă.

Ruga lui Ezicăprar

Penalii scoate-i la raport, femeie, cu denunţuri scrijelite pe beţe de cort, adu-i ruşinaţi în lanţuri,

Cruduţa şi Marele Urs

Cruduța era un vrej în pădure. Licuricii și fluturii de noapte au vegheat-o. Unchiul Sam, stăpânul pădurii, a avut grijă ca ea să fie udată, tunsă, frezată și pregătită pentru ziua venirii Marelui Urs. Te-ai fi așteptat să i se citeşte

Într-o campanie electorală, publicul judecă iconic, nu citeşte mesaje

Orice om de comunicare ştie că “imaginea este mesajul.” În sectorul 6, adversarii lui Poteraş, primarul în funcţie, i-au preluat fotografia şi au pus-o pe clanţa uşilor alegătorilor, cu un mesaj negativ. Staff-ul acestuia nu poate fi decât mulţumit că i s-a multiplicat imaginea. Specialiştii din comunicare ştiu că oamenii judecă iconic.

În campania electorală din 1984, consilierii de imagine ai lui Ronald Reagan i-au pregătit mai multe materiale de promovare, aşa numitele “feeling good spots,” de împlinire a visului american în timpul administraţiei sale.  “Este din nou dimineaţă în America”.

O ziaristă de la CBS a preluat imaginile din spoturile sale şi a subtitrat mesaje negative. La finalul emisiunii, a fost sunată de către unul din consultanţii electorali ai preşedintelui pentru a-i mulţumi că a  multiplicat imaginile. Mirată, jurnalista a întrebat: “dar eu am spus lucrurile pe invers, nu v-a deranjat?” “Nu!” – a răspuns interlocutorul. “Publicul nu citeşte mesajele scrise, doar judecă prin imagini.” Mai multe despre cum să câştigi din publicitatea negativă, scrie în carte. Poţi comanda, aici!   Sau poate doreşti să învăţăm împreună din greşeli. În perioada 1-7 iulie, la Hotel Orfeu din Mamaia, voi coordona cursul “Tehnici de campanie electorală.”

P.S. Din şcoala americană de comunicare am învăţat că principalului contracandidat nici să nu-i pronunţi numele, că-i faci reclamă 🙂

Prin 1993, întors acasă, am participat ca ziarist la conferinţa de presă a legendarului Roberto Goizueta, CEO la Coca&cola, la Bucureşti. Am insistat de trei ori să pronunţe numele principalului competitor pe piaţa mondială. Unul dintre cei mai mari manageri ai lumii, din acea perioadă, a ştiut lecţia. Nu s-a lăsat atras în cursa întinsă de mine.

 

 

Taguri: , , , , , , ,

Comentariu (1)

  1. Jun 7, 2012

    marco

    ce vei face ? vei “coordona” un curs ? hahahahahahahahahahahahahaha
    pentru analfabeti ?
    sau pentru rosia montana ?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.