OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Bădiţă anunţă falimentul #rezist

Florin Bădiţă, promotorul cauzei #corupţiaucide, anunţă pe pagina sa de facebook  că e falit. Taman din Budapesta. Spuen fanilor că are nevoie de 4000 de Euro, pentru a-şi achita datoriile. Bădiţă nu e ca alţii asemenea lui. Cu job şi citeşte

rippled jeans

Poţi ieşi la vânătoare de lei în ripped jeans?

  Blugii rupţi nu sunt pentru oricând şi oricine. E un timp de purtat şi unul de agăţat. Vremea când babele luau pantalonii rupţi şi îi coseau a trecut. Îmi amintesc că într-o carte, de acum jumătate de deceniu, Michel citeşte

poker

Un joc dur ca viaţa, frumos ca viaţa, pe care n-ar strica să-l știm cu toţi

    La fel cum piloții de avioane de linie se antrenează mai întâi zeci şi sute de ore pe simulatoare de zbor înainte de-a transporta sute de oameni cu 800 de kilometri pe oră, și noi cei care trebuie citeşte

miciuri 2

Poema muncii

Sfârâie micii în jar proletar ard hălcile în furci de grătar fum de mahorcă mesenii cinstesc halbe la metru berarii servesc.   iar defilează izmele de miciuri Nicio paradă, doar răstigniri prin beciuri.   Dincolo de geam, dublurile privesc cu citeşte

floriile

Intrarea lui Iisus în Ierusalim

Astăzi e ziua în care Iisus intră în Ierusalim călare pe un asin. Îl înviase pe Lazăr, mulţimea îl însoţea. Cei mulţi strigau: “Osana!” În limba ebraică însemna “salvează-ne.” Oamenii l-au văzut în timp ce dărâmă tarabele negustorilor şi cum citeşte

Google “loveşte” presa din nou, cu ce scop?

google sigla

Google se dă pe brazdă. După ce ani de zile a lovit în jurnalismul de calitate, prin adsensurile şi adwords-urile fără sens financiar pentru media, cultivând blogging-ul, un fel de plăcintă cu varză a comunicării de masă, acum anunţă că s-a asociat cu opt edituri mari europene pentru a înfiinţa Digital News Initiative (DNI), o instituţie finanţată cu 150 de milioane de euro. Jurnaliştii vor putea aplica pe bază de proiecte pentru a fi finanţaţi.

Generaţii întregi de jurnalişti s-au învăţat să gugălească. Jurnalismul de investigaţii e pus la podea. Cât despre informaţia amestecată cu opinia, ce să mai spui?

Cel puţin în şcoala de presă adevărată existau principii şi coduri de conduită etică. În marile redacţii ale lumii, departamentul de publicitate era separat de cel editorial. În unele instituţii de prestigiu din lume, le era chiar interzis jurnaliştilor să aibă contacte cu cei de la PR sau publicitate.

Acum e capro-varza pământului. Dacă navighezi pe blogurile de top, doar ca bătrân în domeniu te prinzi că multe apariţii pe net sunt advertoriale, adică articole plătite.

Într-o breslă aşezată pe rigorile sale, nu ar fi existat un Zoso care să lovească berbecul în gardul vreunei bănci, ca să priceapă instituţia financiară că marelui blogger îi e foame.

Şi ca el mai sunt mulţi…

Prin iniţiativa de acum a Google înţeleg mai bine vorba românească: “la bătrâneţe, toate curvele cântă în corul bisericii”. Poate vrea să-şi spele păcatele, poate a auzit că Facebook negociază asiduu cu marile corporaţii de media din SUA.

Nimic nu e pe gratis în lumea de azi. Asta înţeleg. E greu de crezut că se va mai reabilita jurnalismul de calitate. În urmă cu vreo zece ani scriam în “Evenimentul zilei” despre pericolul copy-paste-ului. Şi iată că azi netul e plin şi bonus un şef de cabinet.

Totuşi, Google, conform The Guardian, admite că a făcut greşeli în relaţiile cu organizaţiile de media. Loveşte presa, din nou, acum cu bani.

Eu, ca jurnalist care a scris în ziare cu sute de mii de exemplare, sunt sceptic că se va reveni la jurnalismul quality. Trăim şi vedem.

 

 

 

Taguri: , , , , ,

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.