OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Bădiţă anunţă falimentul #rezist

Florin Bădiţă, promotorul cauzei #corupţiaucide, anunţă pe pagina sa de facebook  că e falit. Taman din Budapesta. Spuen fanilor că are nevoie de 4000 de Euro, pentru a-şi achita datoriile. Bădiţă nu e ca alţii asemenea lui. Cu job şi citeşte

rippled jeans

Poţi ieşi la vânătoare de lei în ripped jeans?

  Blugii rupţi nu sunt pentru oricând şi oricine. E un timp de purtat şi unul de agăţat. Vremea când babele luau pantalonii rupţi şi îi coseau a trecut. Îmi amintesc că într-o carte, de acum jumătate de deceniu, Michel citeşte

poker

Un joc dur ca viaţa, frumos ca viaţa, pe care n-ar strica să-l știm cu toţi

    La fel cum piloții de avioane de linie se antrenează mai întâi zeci şi sute de ore pe simulatoare de zbor înainte de-a transporta sute de oameni cu 800 de kilometri pe oră, și noi cei care trebuie citeşte

miciuri 2

Poema muncii

Sfârâie micii în jar proletar ard hălcile în furci de grătar fum de mahorcă mesenii cinstesc halbe la metru berarii servesc.   iar defilează izmele de miciuri Nicio paradă, doar răstigniri prin beciuri.   Dincolo de geam, dublurile privesc cu citeşte

floriile

Intrarea lui Iisus în Ierusalim

Astăzi e ziua în care Iisus intră în Ierusalim călare pe un asin. Îl înviase pe Lazăr, mulţimea îl însoţea. Cei mulţi strigau: “Osana!” În limba ebraică însemna “salvează-ne.” Oamenii l-au văzut în timp ce dărâmă tarabele negustorilor şi cum citeşte

Cum se pregăteşte un plan de comunicare politică?

A vinde idei nu e acelaşi lucru cu a vinde bunuri. Gustul pentru un produs comercial poate fi mai uşor provocat decât apetitul pentru o doctrină. Asta nu scrie în cărţi.

Publicitatea se efectuează prin comunicarea mediată între emiţător şi receptor, prin intermediul unui canal de comunicare. Acest traseu este similar şi comunicării politice. Datorită repulsiei politicienilor faţă de cuvântul publicitate, s-a convenit ca acţiunea de promovare în acest domeniu să fie numită generic “comunicare politică”.

„Publicitatea vinde o imagine atrăgătoare a unui om şi a ideilor sale, fiind rareori informativă. Pentru a-şi atinge obiectivele fixate, ea trebuie să convingă şi să seducă.”-  J.M. Cotteret, Cl. Emeri, 1993

Există cinci etape ale unui proces de comunicare politică eficientă, pe care orice candidat trebuie să le urmeze:

q       Cunoaşterea oricăror date despre audienţă;

q       Prezentarea candidatului într-o lumină favorabilă;

q       Crearea unui climat de familiaritate a candidatului şi a programului său politic;

q       Organizarea unor evenimente care să ridice cota candidatului în sondajele de opinie;

q       Pregătirea unor momente emoţionale pentru alegători;

Este un lucru bine cunoscut că oamenii aleg pe acei candidaţi care le promit siguranţă socială, prosperitate economică, autoritatea legii şi creşterea nivelului de trai. De aceea, mesajele publicitare trebuie să conţină obligatoriu şi aceste teme.

Îniante de a pregăti un plan de comunicare politică trebuie să ne întrebăm următoarele:

q       Dacă ştim despre ce anume vrem să promovăm ?

q       Care este publicul ţintă ?

q       Când este momentul optim pentru declanşarea campaniei?

q        Este publicul pregătit să ne accepte ideile ?

q       Care este bugetul ?

q       Care sunt mijloacele cele mai eficiente de transmitere a mesajelor  ?

q       Cum le  vom distribui ?

Trebuie ştiut faptul că într-un plan eficient de comunicare, publicitatea va fi mai puternică  la “maturitatea campaniei” decât în perioada “declinului”.

Publicitatea electorală are rolul de a stârni interesul cetăţeanului pentru un program sau un candidat şi evidenţiază foloasele pe care le aduce alegerea  făcută sau – simplu – readuce aminte un proiect de succes desfăşurat anterior.

din volumul: Manual de campanie electorală – acum şi cu New media, Brumar 2012

Taguri: , , , ,

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.