bear

Cruduţa şi Marele Urs

Cruduța era un vrej în pădure. Licuricii și fluturii de noapte au vegheat-o. Unchiul Sam, stăpânul pădurii, a avut grijă ca ea să fie udată, tunsă, frezată și pregătită pentru ziua venirii Marelui Urs. Te-ai fi așteptat să i se citeşte

S&P

“Accident aviatic” pe Wall Street. O aşchie a ajuns şi la Bucureşti

Bursele europene au fost afectate după crahul de pe Wall-Street. Inclusiv cea de la Bucureşti, care a deschis cu un -3%. Indicele S&P 500 (un barometru al creşterii economiei americane) a pierdut aproape zece procente în mai puţin de o citeşte

Gaina 0

Cum văd Irma néni creşterea economică şi Moş Laie, Unirea?

Irma-neni e încă o femeie în putere. Are grijă de gospodăria sa dintr-un sat din Harghita. Copiii-s duşi în Germania la muncă. Creşte găini de ouă. Acum nu mai are decât 80 de găini. Ouă mai puţine dau iarna.

Nero

Gărzile pretoriene au provocat căderea Romei

Churchill avea o vorbă: “Învață istoria. În istorie sunt toate tainele politicii.” Poate că Dragnea a citit mai mult decât a spus…. Sfârşitul Republicii l-a găsit la conducerea statului roman pe Augustus, cel care s-a autoproclamat Princeps (cel dintâi), fără citeşte

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Bădiţă anunţă falimentul #rezist

Florin Bădiţă, promotorul cauzei #corupţiaucide, anunţă pe pagina sa de facebook  că e falit. Taman din Budapesta. Spuen fanilor că are nevoie de 4000 de Euro, pentru a-şi achita datoriile. Bădiţă nu e ca alţii asemenea lui. Cu job şi citeşte

Cum se pregăteşte un plan de comunicare politică?

A vinde idei nu e acelaşi lucru cu a vinde bunuri. Gustul pentru un produs comercial poate fi mai uşor provocat decât apetitul pentru o doctrină. Asta nu scrie în cărţi.

Publicitatea se efectuează prin comunicarea mediată între emiţător şi receptor, prin intermediul unui canal de comunicare. Acest traseu este similar şi comunicării politice. Datorită repulsiei politicienilor faţă de cuvântul publicitate, s-a convenit ca acţiunea de promovare în acest domeniu să fie numită generic “comunicare politică”.

„Publicitatea vinde o imagine atrăgătoare a unui om şi a ideilor sale, fiind rareori informativă. Pentru a-şi atinge obiectivele fixate, ea trebuie să convingă şi să seducă.”-  J.M. Cotteret, Cl. Emeri, 1993

Există cinci etape ale unui proces de comunicare politică eficientă, pe care orice candidat trebuie să le urmeze:

q       Cunoaşterea oricăror date despre audienţă;

q       Prezentarea candidatului într-o lumină favorabilă;

q       Crearea unui climat de familiaritate a candidatului şi a programului său politic;

q       Organizarea unor evenimente care să ridice cota candidatului în sondajele de opinie;

q       Pregătirea unor momente emoţionale pentru alegători;

Este un lucru bine cunoscut că oamenii aleg pe acei candidaţi care le promit siguranţă socială, prosperitate economică, autoritatea legii şi creşterea nivelului de trai. De aceea, mesajele publicitare trebuie să conţină obligatoriu şi aceste teme.

Îniante de a pregăti un plan de comunicare politică trebuie să ne întrebăm următoarele:

q       Dacă ştim despre ce anume vrem să promovăm ?

q       Care este publicul ţintă ?

q       Când este momentul optim pentru declanşarea campaniei?

q        Este publicul pregătit să ne accepte ideile ?

q       Care este bugetul ?

q       Care sunt mijloacele cele mai eficiente de transmitere a mesajelor  ?

q       Cum le  vom distribui ?

Trebuie ştiut faptul că într-un plan eficient de comunicare, publicitatea va fi mai puternică  la “maturitatea campaniei” decât în perioada “declinului”.

Publicitatea electorală are rolul de a stârni interesul cetăţeanului pentru un program sau un candidat şi evidenţiază foloasele pe care le aduce alegerea  făcută sau – simplu – readuce aminte un proiect de succes desfăşurat anterior.

din volumul: Manual de campanie electorală – acum şi cu New media, Brumar 2012

Taguri: , , , ,

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.