Medi și puiul de lăstun

Medi, cu ochiul sticlos şi clonţul ei mare cât veacul, trăncăneşte despre moarte şi viaţă puiul de lăstun aşteaptă lămurirea.

Ultimul jucător al Ripensiei a plecat puţin

Gheorghe Glisici, extrema stânga a juniorilor Ripensiei Timişoara, a plecat să reîntregească echipa celestă. A fost ultimul supravieţuitor al epocii când cluburile româneşti jucau de la egal la egal cu marile formaţii europene.

Italia sub zodia celor “5 stele”

Mişcarea “5 stele,” ultranaţionalistă, înfiinţată în anul 2009 de comediantul italian Beppe Grillo,  a obţinut ieri, conform Exit-Poll-urilor, 29% din sufragiile alegătorilor din cizmă.

Ruga lui Ezicăprar

Penalii scoate-i la raport, femeie, cu denunţuri scrijelite pe beţe de cort, adu-i ruşinaţi în lanţuri,

Cruduţa şi Marele Urs

Cruduța era un vrej în pădure. Licuricii și fluturii de noapte au vegheat-o. Unchiul Sam, stăpânul pădurii, a avut grijă ca ea să fie udată, tunsă, frezată și pregătită pentru ziua venirii Marelui Urs. Te-ai fi așteptat să i se citeşte

Cum se pregăteşte un plan de comunicare politică?

A vinde idei nu e acelaşi lucru cu a vinde bunuri. Gustul pentru un produs comercial poate fi mai uşor provocat decât apetitul pentru o doctrină. Asta nu scrie în cărţi.

Publicitatea se efectuează prin comunicarea mediată între emiţător şi receptor, prin intermediul unui canal de comunicare. Acest traseu este similar şi comunicării politice. Datorită repulsiei politicienilor faţă de cuvântul publicitate, s-a convenit ca acţiunea de promovare în acest domeniu să fie numită generic “comunicare politică”.

„Publicitatea vinde o imagine atrăgătoare a unui om şi a ideilor sale, fiind rareori informativă. Pentru a-şi atinge obiectivele fixate, ea trebuie să convingă şi să seducă.”-  J.M. Cotteret, Cl. Emeri, 1993

Există cinci etape ale unui proces de comunicare politică eficientă, pe care orice candidat trebuie să le urmeze:

q       Cunoaşterea oricăror date despre audienţă;

q       Prezentarea candidatului într-o lumină favorabilă;

q       Crearea unui climat de familiaritate a candidatului şi a programului său politic;

q       Organizarea unor evenimente care să ridice cota candidatului în sondajele de opinie;

q       Pregătirea unor momente emoţionale pentru alegători;

Este un lucru bine cunoscut că oamenii aleg pe acei candidaţi care le promit siguranţă socială, prosperitate economică, autoritatea legii şi creşterea nivelului de trai. De aceea, mesajele publicitare trebuie să conţină obligatoriu şi aceste teme.

Îniante de a pregăti un plan de comunicare politică trebuie să ne întrebăm următoarele:

q       Dacă ştim despre ce anume vrem să promovăm ?

q       Care este publicul ţintă ?

q       Când este momentul optim pentru declanşarea campaniei?

q        Este publicul pregătit să ne accepte ideile ?

q       Care este bugetul ?

q       Care sunt mijloacele cele mai eficiente de transmitere a mesajelor  ?

q       Cum le  vom distribui ?

Trebuie ştiut faptul că într-un plan eficient de comunicare, publicitatea va fi mai puternică  la “maturitatea campaniei” decât în perioada “declinului”.

Publicitatea electorală are rolul de a stârni interesul cetăţeanului pentru un program sau un candidat şi evidenţiază foloasele pe care le aduce alegerea  făcută sau – simplu – readuce aminte un proiect de succes desfăşurat anterior.

din volumul: Manual de campanie electorală – acum şi cu New media, Brumar 2012

Taguri: , , , ,

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.