“Gara din Sinaia fusese pusă sub înalta supraveghere a armatei. Peronul era gol, cu excepţia a două rânduri de ofiţeri care străjuiau calea până la vagonul regal. Dar ei nu se aflau acolo pentru a ne da onorul. Stăteau cu spatele la noi, astfel încât nu ne puteau vedea. Totuşi, în momentul în care ne-am urcat în vagon, unul dintre ei a întors capul spre mine. l-am văzut chipul, timp de câteva secunde. Plângea ca un copil. Uşile s-au închis, trenul s-a pus în mişcare, iar Sinaia a rămas în urma noastră. Acel soldat cu chipul înlăcrimat a fost, pentru mine, semnul că populaţia rămânea credincioasă coroanei.” Regele Mihai I despre plecarea forţată din ianuarie 1948
Decenii la rând comuniştii au proferat cele mai abjecte minciuni despre plecarea Regelui. Recent CNSAS a publicat un document din arhivele Securităţii.
R A P O R T
asupra plecării fostului REGE MIHAI
În ziua de 3 ianuarie a.c la ora 17, au venit în gara Sinaia un convoi format din mașinile (sunt specificate numerele de înmatriculare) urmate de două camioane mari pline cu bagaje: cufere, geamantane și saci.
Acest convoi era însoțit de maiorul Vergotti și personal de la Palat.
Imediat a început îmbarcarea celor trei turisme în vagoanele ce se găseau garate în spatele fostei rampe regale – cât și a bagajelor sub directa supraveghere a lui Vergotti.
La ora 18, a sosit de la București garnitura specială cu care pleca Mihai din țară.
Paza trenului era asigurată de 25 de agenți de siguranță sub conducerea insp. Nicolski și comisar șef Vendel și de ostași și ofițeri din Divizia Tudor Vladimirescu.
Fiecare ușă a vagonului era păzită de un agent și un soldat cu armă automată. (…)
La ora 17.05 când au venit la gară camioanele cu bagaje, a sosit în fața gării auto A.C. 7942 American Press cu ziaristul englez Leonard Kirschen și încă trei ziariști americani, care sosiseră în Sinaia la ora 13.00.
După sosirea garniturii agenții de ordine sub conducerea comisarului șef Tiroiu (…) au început evacuarea persoanelor.
Leonard Kirschen și ziariștii americani au început să protesteze, cerând explicații din partea cui vine ordinul de evacuare.
La ora 19.15 au sosit la gară cu mașinile: Mircea ioanițiu, Nelly Catargi, Dr. Bianu, Col. Stanciu, Lt.col. Bercea Niculae și c-dor Gherghel Arpad.
Din informații am aflat că col. Stanciu însoțea trenul până la graniță.
D-na Catargi s-a urcat imediat în vagonul suitei, pe peronul fostei gări regale rămânând ceilalți, care după 10 minute au urcat în vagon, în afară de Lt.col. Bercea, c-dor Gherghel și Col. Stanciu cari au rămas pe peron.
Între timp în vagonul bucătăriei au fost încărcate un butoi cu brânză, saci cu cartofi, lăzi cu zahăr și pachete cu alimente.
La ora 19.45 s-a dat dispoziții ca Leonard Kirschen și ziariștii americani să fie poftiți să se suie în mașină și să plece din preajma gării, ceea ce au și făcut.
La ora 20.15 a sosit în gară Mihai cu mama sa și Jaques Vergotti. Mihai și Elena au trecut prin salonul gării și fără a sta de vorbă cu nimeni au suit în vagon.
Odată cu Mihai au mai sosit și două mașini Willys Overland cu bagaje, care au fost suite în vagon sub supravegherea lui Vergotti, a valetului Olteanu și a șoferului Moldoveanu – șoferul lui Mihai.
Olteanu valetu lui Mihai ducea două casete grele, de care s-a interesat special Vergotti întrebând de ele și dacă au fost duse în vagonul special al lui Mihai.
La ora 20.30 trenul special cu fostul Rege Mihai și suita – au părăsit gara Sinaia, cu destinația Lausanne – Elveția. –
Din Sinaia au plecat cu Mihai și Elena următorii: Mircea Ioanițiu, Nelly Catargi, Dr. Bianu, Jaques Vergotti, valetul Olteanu și șoferul Moldoveanu.
Din informațiile obținute de la Isp.Gl.Paraschiv, s-au aflat următoarele: Insp.Gl.Paraschiv se afla de două zile la castelul din Sinaia și a făcut controlul bagajelor suitei ce urma să-l însoțească pe Mihai. –
Bagajele lui Mihai nu au fost controlate și acesta a avut dreptul să aducă 12 valize ale sale, odată cu el la gară.
Din cele observate de noi, valizele care au fost duse la gară de Mihai cu 15 minute înainte de plecare – au fost 30.
Dl ministru Ghe. Gheorghiu Dej s-a interesat la telefon prin Secretarul General, dacă s-a respectat ordinul ca bagajele lui Mihai să nu fie controlate.
După abdicare Mihai a stat foarte grav și izolat, iar Elena a plâns tot timpul.
De la București au plecat cu trenul special ce a sosit la Sinaia 32 de persoane, printre care și Negroponte, ginerele lui Barbu Stirbey cu soția și cei (…) copii.
Trenul special urma să se oprească la Săvârșin pentru a lua trei persoane.
Polițiștii și ostașii fac paza trenului până la graniță. Garnitura merge până în Elveția, de unde se va înapoia în țară.
Incidente – La ora 19.15 când a sosit în gară Mircea Ioanițiu, un elev de liceu care se afla sus pe șosea, crezând că Ioanițiu este Mihai, a strigat: TRĂIASCĂ REGELE!
Elevul a fost imediat arestat de șeful Siguranței Tiron și, din informațiile culese de la gardian, acesta este fiul unui maior din fosta Gardă Regală.
Imediat după acest incident au venit Leonard Kirschen și ziariștii americani, care s-au interesat de cele petrecute, luând note. (…)
Taguri:
3 ianuarie 1948,
gara sinaia,
plecarea regelui,
soldatul plangand
Commentarii (5)
Jan 2, 2015
Valentin Jalba
La jumatatea Primului Razboi Mondial Regatul Roman a declarant razboi Germaniei si Austro-Ungariei, dupa doi ani de neutralitate. In tot acest timp s-a cantarit si varianta declararii razboiului impotriva Marii Britanii si Frantei. Dupa doi ani de sacrificii umane imense, sortii au stabilit infrangerea Germaniei si Austro-Ungariei si intregirea Romaniei Mari din 1918. Invingatorii castiga totul!
In 1940 Regatul Roman s-a aliat cu Germania Nazisto-Hitlerista, Ungaria Hortista, Italia Musolinista, Spania Franchista, Japonia Imperialista, pierzand atat Ardealul, cat si Basarabia si Onoarea. Josnic! Avem convingerea ca Romania trebuia sa isi pastreze neutralitatea asemenea Elvetiei sau sa se sinucida asemenea Poloniei pastrandu-si Demnitatea, daca Marea Britanie, Franta, SUA, Canada si Australia au fost prea indepartate in vremea aceea. In schimb Romania a pierdut in cel de al Doilea Razboi Mondial atat impotriva Uniunii Sovietice, cat si impotriva statelor aliate enumerate. Sortii nu au mai fost favorabili, in ciuda sutelor de mii de romani sacrificati. Vae Victis! Trebuie sa avem Barbatia de a privi Istoria in fata si de a ne recunoaste atat Victoriile, cat si deciziile gresite, Infrangerile. Da, Romania este astazi inca in Haos si Inapoiere Economica si Sociala in urma Infrangerii de catre Uniunea Sovietica in urma cu 70 de ani. Batranii vor adormi, dar cei Tineri trebuie sa Inteleaga ca e Timpul sa Ridicam Tara acolo unde Merita in Europa, pentru Copii, Nepoti si Stra-stranepoti. Traiasca Regele, Presedintele si Patria!
Jan 3, 2015
Margareta Draghia
Daca bagaele au fost controlate si s a permis se plece cu ele ce ati fi vrut voi loaze comuniste ca regele sa nu si ia nimic cu el a fost rege s a purtat ca un nobil si si a iubit tara si poporul.Destul ati furat voi de la el si de la noi toti romanii,asa ca sa nu va mai aud ca a carat nu stiu cate vagoane si aluat bunuri utile pentru imbracat si mancat.E LIPSA DE OMENIE PENTRU CE S A FACUT IN 48 LIPSA DE EDUCATIE SI PROSTIE. SA LE FIE RUSINE CELOR CE AU FACUT SI ACELORA CARE MAI COMENTEAZA SI ASTAZI CA NISTE INCULTI.
Jan 3, 2015
Cristian
Traiasca Regele!!! Traiasca Monarhia!!!!
May 26, 2015
Stoica Rodica
Plecarea din tara in exil a MS Regelui Mihai a insemnat Marea Tragedie a Romaniei si a romanilor.Dureroase clipe!Intreg poporul a plans in hohote dupa regele lor bun!Acesta este adevarul!Multumim lui Dzeu ca este in viata!Traiasca Regele!
Jan 4, 2018
3 ianuarie 1948 – plecarea Regelui Mihai în exil . – Rezistența Creștină
[…] via 3 ianuarie 1948 – plecarea Regelui Mihai în exil | mariusghilezan.ro […]