Pe Arena Naţională s-a scandat minute întregi: “Afară, afară cu ungurii din ţară!”
Ce pierd românii?
1. Cel puţin 2 miliarde de Euro de la UE, prin intrarea României într-o altă grilă demografică;
2. Renumiţii Kürtőskalács care se consumă oriunde în ţară.
3. Cel puţin 10.000 de manageri bine pregătiţi.
4. Aproape 500 de mil de Euro, bani investiţi în ultimii ani de firmele ungureşti în Ardeal.
5. Gustoasele gulaşuri şi guiaşuri din bucătăria ardelenească.
6. jucătorii de hochei, bine pregătiţi.
7. Şuncile de Salonta, cârnaţii de Tăşnad, slănina de din Cristuru Secuiesc, Chisătura ardelenească etc
8. Ceramica de corund.
ce ar rămâne după plecarea lor:
sate ca Niţchidorf, Lindenfeld părăsite de nemţi, biserici închise.
Taguri: afara, afara cu ungurii din tara, bucuresti septembrie 2013, romania ungaria
Commentarii (47)
Sep 7, 2013
gabi
cred ca o ne impacam cu aceste pierderi. stiu ca ei se simt ca acasa, dar ar trebui sa le reamintim ca tara lor e mai spre vest.
Sep 9, 2013
B.J:
Mda, şi atunci veţi rămâne în ţară Voi şi ţiganii… şi veţi constata cum îi să fi minoritar.
Sep 10, 2013
Marius Ghilezan
🙂
Sep 9, 2013
bogdan
retardatule, Ardeal nu a fost Romanai intotdeauna. invata si tu niste istorie.
Sep 9, 2013
ibi
Tara mea e aici, si a mea si a stramosilor mei, ar fi bine sa cunosti putina istorie
Sep 9, 2013
Gal zsuzsa
Tu.p..!!!!!!!!Ia vezi de cartiile de istorie…mai scrise de oameni care stiu ceva!!!!!!CRED CA VOI ATI VENIT..din virf de deal……in opincute.de la curu oilor!!!!!!!!si acuma te dai mare?ce ati construit voi??????ce va ramane due voi???????
Sep 9, 2013
norbert
Nu nebunule, tara voastra e mai spre est.
Sep 10, 2013
MM
tara asta e a tuturor care locuiesc in ea…prostilor
Sep 8, 2013
Emigrant
Da bai Gabi, ai perfecta dreptate mai carnat stralucitor.
Tara lor e mai la vest de satra voastra de nebuni, unde tiganii sunt regi peste voi iar copiii vostri mor pe strada sfasiati de caini vagabonzi.
Haules baules si succesuri maxime!
Sep 8, 2013
Afară cu ungurii din ţară? « voxpublica | Platforma de comentarii, bloguri si opinii REALITATEA.NET
[…] plus, dacă tot vrem să dăm ungurii afară din ţară, ar trebui să ne gândim şi la lucrurile pe care le-am putea pierde. Poate aşa am lua-o mai uşor cu vitejia ultra-naţionalistă pe scări. Cât despre mine, eu sunt […]
Sep 8, 2013
Afară cu ungurii din ţară? | Florin Puşcaş
[…] plus, dacă tot vrem să dăm ungurii afară din ţară, ar trebui să ne gândim şi la lucrurile pe care le-am putea pierde. Poate aşa am lua-o mai uşor cu vitejia ultra-naţionalistă pe scări. Cât despre mine, eu sunt […]
Sep 9, 2013
Ardelean - Erdélyi
Mai GABI, cred ca tara ta este mai pe la sud si est.
Noi suntem acasa aici de minim 1.100 de ani (in realitate de 40.000 de ani in Bazinul Carpatic), ceea ce tu nu poti sa spui despre tine.
Si noi ne impacam daca voi plecati acasa. Oricum stati in casele si cladirile construite de noi.
Sep 9, 2013
o unguroaica
Dragi comentatori gabi si Ardelean(Erdélyi), voi sunteti din categoria ‘caz pierdut’, nu vedeti mai departe de lungul nasului. unii chiar sunt limitati si gata.
Sep 9, 2013
TSY
Ardelean – Erdélyi// mai bine tăceai. Ne faci de cacao cu bazaconii de astea de 40.000 de ani. Văd că și pe tine te-a infectat propaganda organizată în ultimii 20 de ani de către frustrații din extrema dreaptă ungară. Ar fi mai bine să ne lăudăm cu ceea ce chiar avem, cu ceea ce am contribuit la cultura regiunii și să arătăm că încă suntem hotărâți și capabili să contribuim pozitiv la dezvoltarea societății în toate țările în care trăim, în ciuda greutăților. Fă și tu un pas înspre bine, mai lasă tâmpeniile.
gabi// nu știu țara ta pe unde e, dar a mea e acolo unde strămoșii mei și-au petrecut viața timp de secole întregi, acolo unde au contribuit cu ceva la istoria locului. Și puțin îmi pasă că între timp granițele s-au schimbat: peisajele există, comunitățile există. Mie-mi convine să am vecini români, dar nu-mi convine că niște nesimțiți ca tine au reușit să scape de sași, de exemplu. Dacă oamenii de seama ta ar avea (și) mai multă putere în România, țara asta ar ajunge ca Afghanistanul.
May 22, 2015
Alex
In primul rand, vreau sa mentionez ca sunt si maghiari simtiti(putini) care isi vad de treaba lor;Felicitari lor!!Dar in privinta extremistilor care doresc independent sa taca din gura:
1)Nu se poate sa existe stat intr-un stat
2)Noi suntem aici de pe timpul tracilor dinainte de Hristos,iar voi ati venit in anul 800 dupa Hristos din Mongolia
3)Cititi teoria lui Xeropol care a fost recunoscuta pe plan international de toate tarile inafara de voi(Aceasta sustine ca noi am fost primii)
4)Daca voi ati venit primii aici cum explicati faptul ca voi sunteti doar 1 100 000 de persoane iar noi suntem 9 000 000 de persoane in Transilvania
Sep 9, 2013
olahus
Pierdem o legatura importanta cu un stat din Europa Centrala de la care, lasandu-i la o parte radicalii si extremistii, avem multe de invatat.
Sep 11, 2013
Dinu
Da, sa inveti tu de la ei comportament violent, depresii, sinucideri si drame imaginare, sau sa te autoflagelezi. Ungurii nu se simt acasa nici macar in Panonia, de aia-s permanent tristi si pesimisti, stau pe un teritoriu cu care n-au nimic in comun.
Invatati voi de la ei prostie maxima, eu prefer sa-nvat de la americani, nemti, englezi etc.
Sep 9, 2013
Emil
Daca trimitem maghiarii in Ungaria, ar fi bine sa trimitem romanii nostrii inspre sud, adica Albania si Muntenegru. Oricum de acolo am venit ca ciobani in sec. XIII. Hai sa nu mintim istoria ca toata lumea stie cat am mintit si furat pana acum. Romanii mei: suntem tare prosti si pe stadion dar si in tara! Mai bine am tace ca ceea ce avem in Riomania de astazi, 65% este din munca maghiarilor, inclusiv in Bucuresti.
Sep 10, 2013
Stefan
Vlahii au venit de sub Albania, putin mai tarziu dupa cum am citit in documentele din strainatate. Cat despre maghiari: in SIENCE(SUA) in anul 2000 a aparut rezultatul istoriei dupa cercetarile genetice precum ungurii sunt in inbratisarea Carpatilor de cca 35.000 de ani. Oricum avem dovezi in Ardeal ca secuii stiu sa scrie de cca 5-5,5 mii de ani…
Sep 10, 2013
RAV
Bai Emil ,de unde dracu ai mai scos-o ma baiatule pe asta cu venitul din albania. tu cred ca ai invatat alta istorie.in ceea ce ma priveste locuiesc in asa zisul tinut secuiesc,de 20 ani,am foarte multi prieteni de etnie maghiara,secuiasca, ceangai cu care ma inteleg foarte bine.felicitari TSY si OLAHUS pt. ce ati scris.cred ca se poate trai foarte bine si fara nationalismul si sovinism din ambele parti.CONVIETUIRE PLACUTA. 🙂
May 22, 2015
Alex
Cred ca te-a lovit cineva in cap(fara suparare),maghiari nu au contribui cu nimic ba chiar au distrus.Nu uita de masacrul facut in Transilvania de Unguri.Tot ce vezi tu in Romania este munca poporului nostru de pe timpul lui Burebista pana la Ceausescu.
Sep 9, 2013
brasoveanu
M-am nascut si am crescut in Brasov, cu prieteni romani, sasi si unguri.Nu-mi aduc aminte sa fi fost vreodata atata ura in noi, decat in ultimii 20 de ani. Dragilor! N-ar fi mai bine sa ne uitam fiecare in oglinda sufletelor noastre , si sa ne apucam sa lucram , sa traim, sa ne ajutam fara sa ne gandim ce nationalitate are celalalt. Caci va veni vremea , cand noi de aici romani, unguri, sasi / cati au mai ramas/, vor trebui sa ne unim fortele impotriva unui neam, care va rade totul din preajma noastra. Asteptam sau cat mai avem vointa, forta ne cladim viitorul nostru comun?
Sep 10, 2013
emeric kocsis
Eu traiesc in USA am emigrat din Cluj .Parea mea este ca politicienii si oamenii care sint cu invataturi slabe din ambele parti fac problemele,aici sint 1000 de natiuni si conteaza numai ce pui pe masa daca esti destept si harnic pot sa fii orice.Stiu ca nu pot sa fac comparatie dintre cele 2 tari( RO +USA)dar sint sigur ca sint si acolo oameni destepti care pot sa faca pace daca fiecare ar vedea de treaba.Viata e scurt a spus omul de 100 de ani pe patul de moarte.Ginditiva la asta si sa triti in pace si veselie ,lasati prostiile care nau nici un rost in viata.
Sep 10, 2013
MT
GABI esti tampit si needucat.citeste un pic inainte de a vorbi prostii.boule!
Sep 10, 2013
Kifelé a magyarokkal az országból? – Voxpublica | EuroCom - Romániai Sajtófigyelő
[…] kívül, ha tényleg ki akarjuk dobni a magyarokat az országból, végig kellene gondolnunk azokat a dolgokat is, amiket elveszíthetnénk. Talán így egy kicsit óvatosabban bánnánk az ultranacionalista hősködéssel. Ami pedig engem […]
Sep 10, 2013
MIKI
BRASOVEANU,AI DREPTATE.
Sep 10, 2013
straina
Ar trebui sa fim uniti si sa nu ne uram unii pe altii ca avem nationalitati diferite. totusi convietuim acolo de ani buni impreuna . eu sunt unguroaica , romanizata, asa imi place sa-mi spun! vorbesc si scriu foarte bine in romana , mai bine decat multi romani care se tin romani. ar trebui sa ne gandim la problemela care ne fac pe toti sa plecam din tara noastra , asa cum e …, prin tari straine , si nu sa ne ciondanim pe nimicuri , ce credeti?In Romania eu nu am simtit ca sunt marginalizata , am prieteni de toate natiile , si intotdeauna ROMANIA va fi tara mea! chiar nu stiti ce inseamna sa fii departe de tara , de ai tai si sa fii discriminat , subminat si nebagat in seama oricat de bun ai fi!Asa ca , hai , macar noi ,… ai nostri , sa mergem impreuna , inainte!
Sep 10, 2013
indiferent
brasoveanu: Bine zis ! Daca ar gandi minim 70% din populatia romaniei ca tine toti am avea un viitor mai stralucit. Orice neam are extremistii sai. Tocmai despre asta vorbesc si eu cu prietenii mei maghiari si romani ca ne certam intre noi si nu observam cum ne inconjoara un pericol extrem de mare. In viitorul apropiat o sa ne bucuram daca vecinul nostru este maghiar sau roman si nu din neamul amintit de tine.
Sep 10, 2013
Agnes Bende-Farkas
Pierdere masiva in fortza de munca si in impozite. Romania nu s-ar bucura de rezultatele acestei fortze de munca (pierdere potentiala, in viitor). Pierderea capitalului monetar si simbolic investit in educarea acestei fortze de munca (medici, profesori etc.). Pierdere masiva in prestigiu internatzional — relocarea populatziei nu se mai practica in lumea civilizata. Nemaivorbind de despagubiri masive pentru averea lasata in tzara (imobile, firme s.a.m.d.) Crearea unei diaspore active si agresive care ar cauta la fiecare pas sa submineze interesele romanesti. Ardeleste vorbind: Naaaa?
Sep 10, 2013
shaddow
Ar pierde salariile mari care au economisit pe spatele ungurilor, care sunt clasa muncitoare! impozitele si TVA a firmelor care sunt detinuti de ungurii din romania. Ar ajunge frumoasa romanie la faliment!!!!
Sep 11, 2013
P.CS
Cate rude care raman plangand cu inimi triste .Ca care roman nu are printre rude un ungur .
Sep 11, 2013
Jordy
Cu Autonomie problema asta e rezolvat! 😀 We are home and we are free! Ti vagytok a hazátlanok oláhok! Jordy from Poland!
Sep 11, 2013
Kata
Nici nu stiti,ce ati pierde,asa ca nu dati cu parerea.Nici nu veti afla niciodata,doar daca incercati sa o faceti.Aveti curajul?
Sep 11, 2013
mano
Cred ca ai uitat ceva foarte important de pe lista.
Politicienii ar ramane fara sperie-ciori, daca n-ar fi unguri. De 30-40 de ani, cand economia sau politica o ia razna, an de an scot cazul unguresc, ca da bine la multime, si iar daca ungurii vor sa ia inapoi ardealul (tebuie sa admitem ca a fost muult mai mult timp parte al regatului Ungariei, decat apartinand Romaniei) nu mai conteaza cine ce fura, daca nu avem apa calda sau incalzire, daca se scumpeste gazul, lumina, sau murim de foame. Ca asa suntem noi romanii, usor de manipulat, ne place sa ne gandim cu capul altuia.
Sep 12, 2013
zozex
Mano….in sfarsit ai o perfecta relatare despre evenimentele de astazi……ce bine daca macar 1 din cei 10-20-30 ….. de comentatori ar fi sesizat asta…..
Sep 11, 2013
anonim
sa va fie rusine fraierilor
Sep 14, 2013
attila
Poate a fost mata sau tatu comunistt ,ori ai invatat istoria cu moasa din sat in virf de munte daca nu poti sa recunosti uun adevar istoric.
Sep 11, 2013
attila
Ne mincam unu pe altu in c…,cind adevaratii dusmani sint politicienii.Ne fura mincarea si banii din buzunare,ne lasa fara tineri,doctori si pensii.Si cind au de ascuns ceva,ne asmutesc unul impotriva altuia.De buni si noi sinem buni la a fii manipulati.Aduti aminte de 15 Martie cind tirgumureseni se mirau ce cauta satenii din imprejurimi in oras, care cautau sa faca dreptate(ii cautau pe fratii Bolyai sa-i bata).
Sep 12, 2013
...
De obicei nu imi obosesc timpul (nu e timp pierdut) cu asa ceva,am mai citit multe reportaje cu reply-uri mult mai rasiste,dar la asta nu mam putut abtine sa nu scriu.Sunt mai multe puncte de vedere,normal.Fiecare cu a lui,trecutul e ceea ce ne facem noi in prezent.Toata ura asta impotriA maghiarilor,si invers,a maghiarilor impotriva romaniilor este o oglinda a istoriei false si a politiceniilor si a mass media.Sa luam Olanda de exmplu,este o mare neintelegere intre frisieni si olandezi(in afara de musulmani),spania iara,etc.diferenta este ca ei se accepta.
Sunt mii de romanii care lucreaza in ungaria(serbia,ukraina,),si depind de munca lor.Cati oamenii au venit din Bulgaria,Ukraina<Serbia sa lucreze in romania.
Sep 12, 2013
prim vizitator
Nu contest faptul ca unii maghiari din Romania sunt tampiti. Nu contest faptul ca multi maghiari (unguri) din Ungaria sunt tampiti. Insa in ardeal sunt foarte multi maghiari si romani care comunica bine, au aceeasi scopuri (dezvoltarea regiunii – sau in cazuri fericite – dezvoltarea tarii), sunt buni prieteni, au interesuri comune, le place viata, prefera sa evita conflictele. Pana la urma cu totii suntem OAMENI, inainte sa fim maghiari, romani, tigani, turci etc. Nu conteaza cine a fost aici primul. Dupa comunism, risc sa mentionez ca nu conteaza nici macar cine a construit mai mult sau a adaugat mai mult la cultura. In zilele noastre exista internetul, stiinta, piata libera (free market), lipsa cenzurii… de ce trebuie sa ne preocupam de tampenii precum “a cui e pamantul”? Nu locuiesc destule persoane la bloc (chiar in orase mici) in conditii mizere? Merge totul asa de bine incat n-avem alte probleme decat sa dam maghiarii afara din tara? Ce ar rezolva asta? Eu sunt maghiar si lucrez pentru BINELE ROMANIEI, chiar daca ma consider maghiar. 90% din prietenii mei apropriati sunt ROMANI, chiar daca ma consider maghiar. Traiesc in Romania (chiar daca am avut oportunitatea sa ma stabilesc in vest), chiar daca sunt maghiar. Consider ca romanii ar fi trebuit sa dea o bataie sora cu moartea suporterilor unguri nesimtiti (la meciul Ro-Hu) chiar daca sunt maghiar. Deci nu inteleg care e problema. In orice caz, iti multumesc tie, Marius, pentru acest articol. De fiecare data cand mai dau de un roman care se considera FIINTA OMENEASCA inainte de a se considera roman sau maghiar ma incanta mai mult decat ti-ar imagina. Si stiu sigur ca nu sunt singurul. Multumesc.
Sep 16, 2013
obligatoriu
OBLIGATORIU TREBUIE SA VEDETI ASTA !!!!!!!
“http://www.liveleak.com/view?i=14d_1348362692#1uXdqwVRAdr24fxe.01”
S-AU DESTRAMAT MAI MULTE TARI COMUNISTE : CEHOSLOVACIA, YUGOSLAVIA, URSS….ETC
VA VENI SI VREMEA ROMANIEI, WIKILEAK DEJA STIE MAI MULTE PE PLAN MONDIAL, DIN POLITICA DE VARF !!!
Feb 8, 2015
urasc bozgorii!afara din Romania!
Afară!
Mar 14, 2017
titi
CE PIERDEM? PIERDEM STRESU ASTA CARE NIL FAC UNGURII CU AUTONOMIA LOR , DE PARCA EI AU FACUT TRANSILVANIA SAU NEAMU LOR A MURIT PENTRU PAMANTU ASTA SROPIT CU SANGE DE MOSII SI STRAMOSII NOSTRI
Mar 14, 2017
titi
AFARA CU ACEIA CARE NU AU LOC AICI IN ROMANIA ASTA FRUMOASA , SA MEARGA IN UNGARIA LOR CA TOT LEAU DAT DUBLA CETATENIE
Mar 14, 2017
titi
NO SA SE DESTRAME ROMANIA DEOARECE IN ACEASTA TARA TRAIESC SI ROMANI CARE IUBESC PAMANTUL ASTA STRAMOSESC SI NU O SA FIM DE ACORD NICIODATA SAL DAM UNGURILOR
Oct 20, 2017
Afară cu ungurii din ţară?
[…] plus, dacă tot vrem să dăm ungurii afară din ţară, ar trebui să ne gândim şi la lucrurile pe care le-am putea pierde. Poate aşa am lua-o mai uşor cu vitejia ultra-naţionalistă pe scări. Cât despre mine, eu sunt […]
Jun 1, 2018
Enough to
Toți suntem egali nu mai fiți rasiști